donderdag 24 januari 2008

This too shall pass...

Afgelopen zondag geen update van mijn trainingsvoorbereiding. Ik was ziek. Buikgriep. Kort, maar zeer heftig. Drie dagen van de wereld geweest.
Toen ik weer bij zinnen was, rook ik een luchtje. Om kort te gaan: de rioolverstopping die ik eerder meldde is uitgegroeid tot een afschuwelijk probleem. Eerst was de verstopping via een hogedrukspuit verholpen. Echter had het bedrijf het deksel op de rioolbuis in de kruipruimte onder de logeerkamer niet goed terug geplaatst. Door de druk van een nieuwe verstopping sprong de deksel van de rioolbuis waardoor de kruipruimte tot kniehoogte is volgelopen met anderhalve week afvalwater en faecaliën van drie huishoudens. De stank is niet te harden. Nu blijkt dat de herhaalde verstopping is veroorzaakt door een rioolbreuk bij de gevel. De gehele rioolleiding (door de voortuin) tot aan de rooilijn moet worden vervangen. Morgen komt er een vacuumwagen om de kruipruimte leeg te zuigen. In het weekend begin ik (met de buren) aan het graafwerk. Een bedrijf dat de reparatie volgende week kan uitvoeren is nog niet gevonden.
Zondag probeer ik toch een update van de trainingsprogressie te geven.