donderdag 29 mei 2008

Eindrapportage trainingsperiode 1 november 2007 tot 1 juni 2008

Nog zeven dagen en dan weten we wat al die trainingsarbeid in de afgelopen maanden heeft opgeleverd. Op papier lijkt alles dik in orde. In het trainingsschema (klik erop en het schema springt voor je neus) staan alle trainingsdoelen (aantal kilometers/trainingsuren) gekwantificeerd. Op de weg heb ik in totaal 4946 km getraind, terwijl ik er 4500 had gepland. Vergeleken met vorig seizoen heb ik zelfs ruim 700 km méér afgelegd. Met 987 wegkilometers was deze meimaand een topmaand.
Het aantal spin-uren is t.o.v. de planning (73 uur) ietsje achter gebleven en komt op een totaal uit van 69:50 uur. Dat is wel bijna 9 uur meer dan vorig seizoen.
Het totaal aantal uren, dat ik aan spinnen én wegtraining heb besteed, bedraagt 266,5 uur, d.i. ruim 40 uur meer dan vorig seizoen. Als ik ook de uren krachttraining in de zaal meetel, d.i. 25,3 uur, dan kom ik uit op een trainingstotaal van afgerond 292 uur over een periode van 7 maanden, i.c. 29 weken.
Mijn gemiddelde trainingsintensiteit over de totale trainingsperiode komt daarmee uit op 10,1 uur per week!
Ben ik hier nou blij mee? Jazeker wel! Ik heb buiten heerlijk getraind en veel meegemaakt (o.a. 6 x gevallen). Spinnen is altíjd leuk en ook de krachttraining in de zaal verliep veel en veel beter dan gedacht. En mijn gewicht? Dat is blijven steken op 77 kg terwijl het volgens een kniesoor het er 76 hadden moeten zijn.
Kortom, op basis van al het trainingsgeweld ben ik helemaal klaar voor de strijd ... ware het niet dat ik nog steeds zit opgescheept met die akelige heupblessure...