zondag 17 februari 2008

'Opa, oma, ik heb mijn diploma' (>137km>>2275km)

Zaterdag, half zeven, tringgg, de wekker. We moesten vroeg uit de veren om kleindochter Bo te zien afzwemmen voor haar eerste, echte, officiële zwemdiploma A. Om half negen was het hele gebeuren, tot en met de ceremony protocollaire, al weer achter de rug. Maar leuk was het wel, al die kleine kleumende kleuters op een kluitje.
Na de koffie met taart snel door naar jarige Alpe d'HuZes mede-strijder Leo in Driebergen, wiens ega Marion (voor de derde keer alweer) een feestelijke fietstocht voor echte bikkels had georganiseerd. Het werd een lekker ritje van 66 km in zonnig koud weer (5 C) over de Utrechtse Heuvelrug. Op de Amerongse Berg ontbrandde zich een strijd op leven en dood. Als laatste kwam ik boven. Voor het gemak heb ik er geen conclusies aan verbonden, maar het geeft te denken. Gezellig was ook het feestje na afloop met hete soep, guiche en bier. En omdat we 's-avonds ook nog een leuk etentje hadden bij Sjef en Christa in Voorhout, lagen we pas op zondag weer in ons bed. Kortom, een drukke zaterdag.
Vandaag, zondag, op de fiets bij mijn twee zonen langs geweest en bij elkaar in een heerlijk zonnetje toch nog 71 km weggetrapt.