zondag 16 maart 2008

Sauerland (>156km>>2603km)

Weekendje Sauerland: wandelen, fietsen, lekker eten, genieten van het mooie voorjaarsweer. Dat was het idee toen we gingen boeken voor het Mercure-hotel in Lüdenscheid, in de zuid-west hoek van het Sauerland. Heerlijk gegeten: + 2,8 kg!! Niet gewandeld en geen mooi weer. Gisteren de hele dag regen. Zaterdag was het droog, maar een beetje kil. Wel een lekkere tocht gereden van 95 km door Naturpark Homert met veel felle klimmetjes, net iets langer en net iets steiler dan in de Ardennen. De mooiste en langste klim hebben we zondag nog een keer overgedaan in de stromende regen. De klim begint in Rönkhousen (bij Plettenberg), eindigt bij het skigebied Wildewiese, is 8,5 km lang, met een stijgingspercentage van zo'n 6 procent en duurt iets minder dan een half uur. Dit is zo dicht bij huis (3.15 uur vanaf Den Haag) een mooie oefenhelling voor Alpe d'HuZes, bedacht ik mij toen ik onder zwaar gehijg de top naderde. Maar als deze helling overeenkomt met, wat ik denk, een kwart Alpe d'Huez, dan moet ik deze klim 28 keer volbrengen. En ik was na één klim al zo moe! "Opgeven is geen optie", dat is ons motto. Tsja, ik weet het zo net nog niet ...