zaterdag 5 januari 2008

Nova Zembla

Na een logeerpartijtje, vanaf Nieuwjaarsdag, kleindochter Sammy gisteren teruggebracht naar moeder Ilse. Héél gezellig en lekker gegeten in tapasrestaurant Pata Negra in de Utrechtsestraat, Amsterdam. Dus als je daar in de buurt bent...
Neemt niet weg dat er gisteren weer kilometers gemaakt moesten worden. Het idee was om een 'groene' (niet stedelijke) verbindingsweg te zoeken tussen de L4a (landelijke fietsroute)die ten noorden van Den Haag richting het oosten loopt enerzijds en anderzijds het fietsnetwerk ten zuiden van Den Haag. Het werd een barre expeditie, een beetje te vergelijken met de reis van Willem Barentsz op zoek naar een noordelijke doorvaartroute naar Indië. Met forse tegenwind en in de ijzige miezerregen probeerde ik, halverwege de weg Benthuizen-Boskoop, de doorsteek te vinden via Moerkapelle. Voorbij Moerkapelle belandde ik op een weg die naast het HLS-spoor loopt. Geen idéé waar naartoe deze weg zou leiden. Tot ik in de gaten kreeg dat ik weer bij Benthuizen en dus zo ongeveer weer bij 'af' was uitgekomen. Onbedoeld had ik een rondje gedoold van zo'n 25 km. De lol was er af. Toch nog maar even doorgereden richting Pijnacker, Schipluiden, Delft, Ypenburg, terug naar Voorburg. Bij elkaar een rit van 92 km.