donderdag 3 april 2008

Breeduit de Ronde van Vlaanderen

"Hoi eric we krijgen veel wind en sneeuw mooi he gr mij" - zo luidde het opwekkende SMS-je van Johannes, met wie ik zaterdag de Ronde van Vlaanderen ga rijden. Hij heeft er zin in. Ik moet nog zin maken. Het wordt 259 km afzien, blaren op de handen van de kasseien, 17 hellingen met illustere namen als de Oude Kwaremont, Berendries, Wolvenberg en ongehoord stijl zoals de Muur van Geraardsberge (19,8%), de Paterberg (20,3%) en de Koppenberg (22%). We hanteren hetzelfde draaiboek als vorig jaar. Dat betekent in Ninove (finishplaats bij Brussel) scheef, koud, kromliggend, ongeventileerd, met hazeslaapjes de nacht zien door te komen in de bestelauto van Johannes, om zaterdagochtend fris en monter de pendelbus te nemen, die ons met fiets en al naar de startplaats in Brugge brengt, alwaar voor ons om half acht het startsein wordt gegeven voor een waarschijnlijk heftig door de elementen geteisterde tien uur durende klassieke monstertocht. Beroerde omstandigheden horen nu eenmaal bij deze voorjaarsklassieker. Maar vind ik dit ook leuk?

Deze week is Breeduit verschenen, het personeelsblad van de gemeente Den Haag (oplage 8000), met daarin een artikel over mij in actie voor Alpe d'HuZes. Het zal wel een reeks lezers opleveren die zich invoegen (ritsen vanaf hier) op de weblog-weg naar 5 juni 2008. Dus, vrienden collega's, hartelijk welkom! En denk eens aan het doel waar het allemaal om gaat: zoveel mogelijk geld ophalen voor KWF Kankerbestrijding. Alpe d'HuZes kan niet zonder jou! Laat je hart spreken en doe mee! Alsjeblieft!