zondag 18 mei 2008

"Jack Slagman" sponsor-ride daverend succes!

Ja, toch wel! Ik had tegen de sponsor-ride opgezien. Zoals op je verjaardag, als alles voor je feestje klaar staat en je wacht op de eerte gast die er al lang had moeten zijn. Faalangst! Nergens voor nodig. Want natuurlijk werd de sponsor-ride gisteren een daverend succes. Dankzij Floor en Tanja, dankzij Jack Slagman, dankzij JdR Cycling (leuk dat Wim er de hele dag bij was), dank zij de instructeurs en vrijwilligers, die allemaal spontaan en belangenloos hun stinkende best deden om er een sprankelend evenement van te maken. Dank ook, natuurlijk, aan alle deelnemers die zo ruimhartig hebben gedoneerd en met elkaar zorgden voor een opbrengst van maar liefst 1300 euro.
De dag begon om 9.15 uur met een praatje van mij over het doel van de actie met aansluitend de aansprekende -brok in de keel- filmreportage over Peter Kapitein en Alpe d'HuZes (TV Gelderland; 6 min.). Vervolgens ging iedereen enthousiast aan de bak met Pilates, Body Aerobics, Kick Fun en met de zes uur durende Spinning Marathon. Viel achteraf niet tegen, die marathon, vond ik zelf, te meer daar ik mij alle zes de uren (5.12 uur netto) behoorlijk uit de naad heb gefietst. Laatste twee uur was Vronie ook van de partij. De supergeslaagde dag eindigde, met gezellig nakletsen, soep en broodjes, om 16.30 uur. Klik hier voor het complete fotoalbum van deze dag. André (JdR) belde nog vanuit Mallorca met de vraag hoe het was gegaan. Ik kon niet nalaten tegen hem óók nog even over mijn blessure (aan de lies) te zeuren. Reactie van André: "Op 5 juni heb je al na een paar beklimmingen overal pijn. Wat doet zo'n pijntje aan de lies er dan nog toe?" Gelijk heeftie!