zaterdag 3 mei 2008

Gemengde gevoelens (>52km>>4173km)

Zojuist belde Edwin van der Molen, die ik had ontmoet bij de eerste Alpe d'HuZes deelnemersbijeenkomst in november en die toen vertelde over zijn zus Marja en over de geweldige manier waarop zij strijd heeft gevoerd tegen borstkanker. Het aangrijpende verhaal van Edwin en Marja kun je lezen door hier te klikken.
Edwin belde overigens om te vragen of ik nog shirtjes nodig had voor de spinningmarathon (op 17 mei) én om te melden dat ik -wat ik nog niet wist- met mijn weblog in het meinummer van 'Fiets' sta en daarmee (moet niet gekker worden) nota bene een mobiele telefoon heb gewonnen óók nog 's een keer.
En omdat ik met deze uitverkiezing natuurlijk erg in mijn nopjes was, begon ik ook tegen Edwin over mijn blessure te zeuren. Terwijl hij geduldig luisterde, informeerde ik terloops naar zijn zus Marja. Hij vertelde dat bij haar opnieuw uitzaaiïngen zijn geconstateerd. Terwijl ze zo ontzettend graag wilde, zal Marja op 5 juni niet meefietsen, waarbij Edwin vertelde dat het nog erger is dan dat. In één klap besef ik de belachelijkheid van mijn blessurepijntjes en de harde, slopende realiteit en volstrekte oneerlijkheid van die vreselijke ziekte kanker en weet ik dat mij maar één ding te doen staat en dat is gewoon zonder gezeur die berg oprijden, voor mijn zus, voor Marja, voor Peter en alle anderen en moet ik tot die tijd dóórgaan om te proberen zoveel mogelijk geld op te halen voor de KWF Kankerbestrijding, want daarom gaat het bij Alpe d'HuZes en nergens anders om!
Over een paar uur vertrekken we naar Mallorca. Met gemengde gevoelens..