zaterdag 3 mei 2008

Maandrapportage april (apr.>904km; t/m apr.>>3954km)

Stel: ik zat níet te balen van mijn opgelopen blessure, dan zou ik hier over de afgelopen maand april een jubelverhaal vertellen, ongeveer als volgt.
In tegenstelling tot vorige maand heb ik het geplande km-aantal (van 700km) met ruim 200 km overschreden. Het spinnen is er deze maand bij ingeschoten, namelijk bijna 5,5 uur tegenover de geplande 8 uur. De totale trainingstijd over april bedraagt ruim 41,5 uur en dat is toch maar mooi 5,5 uur méér dan het geplande urenaantal. Daar komt bij dat ik in april 7 x naar de sportschool ben geweest voor krachttraining (versterking rug- en buikspieren). De totale trainingtijd (wegtraining + spinnen) vanaf november is opgelopen tot 222 uur. In 25 weken (vanaf 1 november) heb gemiddeld 8,5 uur per week getraind.
Met nog één maand te gaan heb ik nog ca. 550 km te fietsen om het geplande totaal aantal van 4500 km te bereiken. Een piece of cake zou je zeggen. Voor spinning staan de komende maand 10 uur gepland. Dat ga ik zeker niet halen. Maar da's pas de problème!
Klik hier en zie het schematisch overzicht van alle maandrapportages.

Helaas... nu zit ik dus opgescheept met een vervelende blessure. Inmiddels weet ik dat het gaat om de aanhechting van een spier boven in de linkerbil, die door overbelasting eergisteren tijdens de Steven Rooks Classic, geïrriteerd is geraakt. Bij aanspanning van de spier trekt de pijn door naar de quadriceps (of zoiets). Het beste zou zijn om de geïrriteerde spier een weekje rust te gunnen. Met het oog op Mallorca denk ik niet dat dit gaat lukken. We zullen zien.
Zorgelijker is m'n rug. Tijdens de Steven Rooks Classic had ik er de hele dag ongelooflijk veel last vast. Het lijkt erop dat alle buik- en rugspieroefeningen van de afgelopen maanden me niets hebben opgeleverd. Ik weet niks anders te bedenken dan er maar het beste van te hopen.